Biuletyn Informacji Publicznej
Powiat Łódzki Wschodni

Wyszukiwarka

Odnośniki

Banery

  • Dzienniki Urzędowe
  • obywatel

Kalendarium

«luty 2021»
PnWtŚrCzwPtSobNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728

Najbliższe wydarzenia

Brak wydarzeń w wybranym okresie

Przejdź do: www.lodzkiwschodni.pl

Treść strony

Pełna nazwa i opis usługi
Czasowe wycofanie pojazdu z ruchu

Organ właściwy do realizacji usługi  
Starostwo Powiatowe w Łodzi.

Cel usługi
Czasowe wycofanie z ruchu pojazdów: samochodów ciężarowych i przyczep o DMC od 3,5 t, ciągników samochodowych, pojazdów specjalnych lub autobusów.

Kogo dotyczy  
Właściciele samochodów ciężarowych i przyczep o DMC od 3,5 t, ciągników samochodowych, pojazdów specjalnych lub autobusów.

Podstawy prawne

  • Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2018r. poz. 1990 z późn. zm.);
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 23 grudnia 2004 r. w sprawie czasowego wycofania pojazdów z ruchu (Dz. U. z 2004r., Nr 285, poz. 2856 z późn. zm.).
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 27 września 2003r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach (tekst jednolity Dz. U. z 2016 r. poz. 1088 z późn. zm.)

Wymagane dokumenty
Do złożenia - Wniosek (formularz) wraz załącznikami:

  • dowód rejestracyjny,
  • karta pojazdu, jeżeli była wydana,
  • tablice (tablica) rejestracyjne,
  • dowód uiszczenia opłaty komunikacyjnej.

Do wglądu:

  • dowód osobisty lub zaświadczenie o zameldowaniu (dotyczy osób fizycznych).

W przypadku załatwiania sprawy przez pełnomocnika lub przez jednego z współwłaścicieli pojazdu wymagany jest dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa.

Czas realizacji
Niezwłocznie.

Opłaty

  • 80,00 zł za decyzję o czasowym wycofaniu pojazdu z ruchu na okres 2 miesięcy,
  • w przypadku wycofania pojazdu z ruchu na okres dłuższy niż 2 miesiące opłatę powiększa się za każdy kolejny miesiąc czasowego wycofania pojazdu z ruchu o:
    • 4 zł - od 3 do 12 miesiąca,
    • 2 zł - od 13 do 24 miesiąca,
    • 0,25 zł - od 25 do 48 miesiąca.

Opłat dokonuje się w kasie starostwa, pokój 704, VII piętro lub wpłacając odpowiednią sumę na konto Starostwa Powiatowego w Łodzi: PEKAO S.A - III ODDZIAŁ W ŁODZI 75 1240 3060 1111 0010 0515 4844

Rezultat realizacji usługi  
Wycofanie czasowe pojazdu z ruchu odbywa się w drodze decyzji administracyjnej.

Etapy realizacji usługi

  1. Przyjęcie wniosku.
  2. Weryfikacja dokumentacji.
  3. Zatrzymanie w depozycie dowodu rejestracyjnego oraz tablic rejestracyjnych.
  4. Dokonanie adnotacji w aktach pojazdu oraz przekazanie informacji do Centralnej Ewidencji Pojazdów.
  5. Wydanie decyzji o czasowym wycofaniu pojazdu z ruchu.

« wstecz

Metryka strony

Ilość odwiedzin obecnej strony: 40504
Ostatnia aktualizacja obecnej strony: 2020-03-12 13:32