Odnośniki
Banery
Kalendarium
Przejdź do: www.lodzkiwschodni.pl
Treść strony
Pełna nazwa i opis usługi
Uzyskanie zaświadczenia potwierdzającego dane zawarte w utraconym dowodzie rejestracyjnym lub karcie pojazdu
Organ właściwy do realizacji usługi
Starostwo Powiatowe w Łodzi.
Cel usługi
Uzyskanie zaświadczenia potwierdzającego dane zawarte w utraconym dowodzie rejestracyjnym lub karcie pojazdu.
Kogo dotyczy
Osoby, którym zaginął dowód rejestracyjny lub karta pojazdu
Podstawy prawne
- Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2018r. poz. 1990 z późn. zm.);
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 11 grudnia 2017 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów oraz wymagań dla tablic rejestracyjnych (Dz. U. z 2017r. poz. 2355 z późn. zm.).
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 27 września 2003r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach (tekst jednolity Dz. U. z 2016 r. poz. 1088 z późn. zm.)
Wymagane dokumenty
Do złożenia - Wniosek (formularz) wraz załącznikami:
- oświadczenie właściciela dotyczące utraty dokumentu,
- jeżeli o wydanie zaświadczenia ubiega się właściciel, który nie figuruje w dowodzie rejestracyjnym pojazdu, wówczas należy przedstawić oryginał dowodu własności pojazdu (mogą to być m.in.: umowa sprzedaży, zamiany, darowizny, o dożywocie, faktura VAT, prawomocne orzeczenie sądu rozstrzygające o prawie własności). W przypadku, kiedy dane odnoszące się do zbywcy pojazdu zawarte w dowodzie własności pojazdu dołączonym do wniosku o rejestrację są niezgodne z danymi właściciela zawartymi w utraconym dowodzie rejestracyjnym lub/i karcie pojazdu, jako dowód własności rozumie się oryginały wszystkich wcześniejszych dokumentów potwierdzających fakt przeniesienia prawa własności pojazdu. Jeżeli zbywcą pojazdu jest przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w zakresie obrotu pojazdami, jako dowód własności potwierdzający nabycie prawa własności przez tego zbywcę dopuszcza się poświadczoną notarialnie kopię tego dowodu.
- dowód uiszczenia opłaty skarbowej.
Do wglądu:
- dowód osobisty lub zaświadczenie o zameldowaniu (dotyczy osób fizycznych).
W przypadku załatwiania sprawy przez pełnomocnika lub przez jednego z współwłaścicieli pojazdu wymagany jest dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa.
Czas realizacji
Niezwłocznie.
Opłaty
17 zł - Opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia.
Opłatę można uiścić przelewem w banku lub na poczcie na nr konta UMŁ Śródmieście
GETIN BANK S.A. 08 1560 0013 2025 0305 5133 0016.
Rezultat realizacji usługi
Zaświadczenie potwierdzające dane zawarte w utraconym dowodzie rejestracyjnym lub karcie pojazdu.
Etapy realizacji usługi
- Przyjęcie wniosku.
- Weryfikacja dokumentacji.
- Wydanie zaświadczenia.