Odnośniki
Banery
Kalendarium
Pn | Wt | Śr | Czw | Pt | Sob | Nd |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 31 |
Najbliższe wydarzenia
Przejdź do: www.lodzkiwschodni.pl
Treść strony
Pełna nazwa i opis usługi
Wydanie wtórnika utraconego dowodu rejestracyjnego.
Organ właściwy do realizacji usługi
Starostwo Powiatowe w Łodzi
Cel usługi
Uzyskanie wtórnika utraconego dowodu rejestracyjnego.
Kogo dotyczy
Osoby ubiegającej się o wydanie wtórnika dowodu rejestracyjnego z powodu jego utraty lub zniszczenia.
Podstawy prawne
- Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2018r. poz. 1990 z późn. zm.);
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 11 grudnia 2017 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów oraz wymagań dla tablic rejestracyjnych (Dz. U. z 2017r. poz. 2355 z późn. zm.).
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 27 września 2003r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach (tekst jednolity Dz. U. z 2016 r. poz. 1088 z późn. zm.)
Wymagane dokumenty
Do złożenia - Wniosek (formularz) wraz z załącznikami:
- karta pojazdu,
- wyciąg z rejestru badań technicznych pojazdów prowadzonego przez stację kontroli pojazdów, określającego termin następnego badania technicznego pojazdu - powyższego nie stosuje się w przypadku, gdy organ rejestrujący posiada informacje o terminie następnych badań technicznych pojazdu z centralnej ewidencji pojazdów,
- dowód uiszczenia opłaty komunikacyjnej i ewidencyjnej.
Do wglądu:
- dowód osobisty, a w przypadku osób prawnych – upoważnienie do załatwienia sprawy w imieniu firmy,
- dokument potwierdzający zawarcie umowy ubezpieczenia obowiązkowego OC lub dowód opłacenia składki za to ubezpieczenie.
Jeżeli pojazd jest przedmiotem współwłasności do załatwiania sprawy przez jednego ze współwłaścicieli pojazdu wymagany jest dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa lub oświadczenie, że działa za zgodą większości współwłaścicieli.
Czas realizacji
Do 30 dni.
Opłaty
- 72,50 zł (opłata komunikacyjna) + 1 zł (opłata ewidencyjna)
Opłat dokonuje się w kasie starostwa, pokój 704, VII piętro lub wpłacając odpowiednią sumę na konto Starostwa Powiatowego w Łodzi:
PEKAO S.A - III ODDZIAŁ W ŁODZI 75 1240 3060 1111 0010 0515 4844
Rezultat realizacji usługi
Wydanie pozwolenia czasowego na 30 dni, następnie wymieniana na dowód rejestracyjny przed upływem daty ważności pozwolenia czasowego i odnotowanie zmiany w karcie pojazdu.
Etapy realizacji usługi
- Przyjęcie wniosku.
- Weryfikacja dokumentacji.
- Wydanie pozwolenia czasowego na 30 dni.
- Zamówienie spersonalizowanego dokumentu w Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych.
- Odbiór wtórnika dowodu rejestracyjnego przed upływem terminu określonego w pozwoleniu czasowym.