Odnośniki

Fotokod z linkiem do niniejszej strony

Fotokod

Wyszukiwarka

Wyszukiwarka
-- w całym serwisie

Menu

Ważne strony

Nawigacja

Treść strony

Do zadań Wydziału Rozwoju Gospodarczego, Rolnictwa i Ochrony Środowiska „RGRiOŚ” w szczególności należy:

  1. zadania z zakresu koncepcji wsparcia i rozwoju gospodarczego Powiatu:
    • pozyskiwanie środków z programów państwowych i Unii Europejskiej na realizację zadań inwestycyjnych realizowanych przez Wydział,
    • koordynacja współpracy pomiędzy jednostkami samorządu terytorialnego w zakresie planowania i realizacji zadań inwestycyjnych,
    • przygotowanie wniosków na realizację zadań inwestycyjnych do budżetu Powiatu,
    • nadzór nad procedurami udzielenia zamówień publicznych przy realizacji zadań inwestycyjnych,
    • ustalanie zakresu projektów budowlanych i wykonawczych inwestycji zaplanowanych do realizacji przez Powiat,
    • przygotowanie wniosków o wydanie decyzji i przyjęcie zgłoszeń wynikających z ustawy prawo budowlane,
    • przygotowanie umów o wykonanie prac projektowych i robót budowlanych,
    • nadzór nad realizacją i odbiorami zadań inwestycyjnych,
      • zapewnienie nadzoru inwestorskiego nad realizowanymi inwestycjami,
      • przygotowanie protokołów odbiorów częściowych i końcowych robót,
      • informowanie Zarządu o przebiegu realizacji zadań inwestycyjnych, rozliczanie inwestycji,
      • potwierdzanie faktur za wykonane roboty zgodnie z zawartymi umowami,
      • zestawienia kosztów inwestycji z podziałem na źródła finansowania,
      • sporządzanie sprawozdań z realizacji zadań inwestycyjnych;
         
  2. zadania z zakresu prawa wodnego, w tym:
    • prowadzenie postępowań wodnoprawnych w toku wydawania decyzji zintegrowanych,
    • prowadzenie postępowań i wydawanie decyzji związanych ze stwierdzeniem przejścia gruntów pokrytych wodami lub urządzeń wodnych do zasobu nieruchomości Skarbu Państwa,
    • nadzór i kontrola nad działalnością spółek wodnych,
    • ustalanie w drodze decyzji wysokości i rodzaju świadczeń wobec podmiotów niebędących członkami spółki wodnej zobowiązanych do ponoszenia świadczeń na rzecz spółki wodnej,
    • ustalanie w drodze decyzji wysokości odszkodowania w przypadku szkody wywołanej aktem prawa miejscowego;
       
  3. zadania z zakresu prawa geologicznego i górniczego, w tym:
    • zatwierdzanie projektów robót geologicznych i dokumentacji geologicznych dla wykonania ujęć wód podziemnych i odwodnień budowlanych o wydajności
      nieprzekraczającej 50 m3/h oraz likwidacji otworów wiertniczych,
    • zatwierdzanie projektów robót geologicznych i dokumentacji geologicznych złóż kopalin poszukiwanych lub rozpoznawanych na obszarze do 2,0 ha,
    • wydawanie koncesji na wydobywanie kopalin ze złóż kopalin pospolitych o powierzchni do 2,0 ha i przewidywanym rocznym wydobyciu kopaliny do 20 tys. m3 wykonywanych bez użycia środków strzałowych,
    • przyjmowanie zgłoszeń projektów robót geologicznych i zatwierdzanie dokumentacji geologicznych dotyczących robót geologicznych wykonywanych w celu wykorzystania ciepła ziemi,
    • sprawowanie nadzoru i kontroli wykonywania przez przedsiębiorcę uprawnień z tytułu koncesji oraz w zakresie projektowania prac geologicznych oraz sporządzania dokumentacji geologicznych,
    • bilansowanie zasobów kopalin,
    • wydawanie decyzji naliczających opłatę eksploatacyjną za wydobywanie kopaliny na mocy koncesji wydanej przez Starostę,
    • gromadzenie, archiwizowanie i udostępnianie zasobów archiwum geologicznego z terenu powiatu łódzkiego wschodniego;
       
  4. zadania z administracji gospodarki odpadami, w tym:
    • wydawanie decyzji dotyczących zezwoleń na zbieranie, na przetwarzanie (odzysk i unieszkodliwianie) oraz zbieranie i wytwarzanie odpadów,
    • wydawanie decyzji nakładających na sprawcę wypadku obowiązków dotyczących gospodarowania odpadami z wypadków,
    • prowadzenie spraw w zakresie wydawania zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie zbierania odpadów przedsiębiorcom prowadzącym punkty zbierania pojazdów wycofanych z eksploatacji,
    • wydawanie decyzji dotyczących zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie zbierania odpadów dla przedsiębiorców prowadzących punkty zbierania pojazdów;
       
  5. zadania z zakresu ochrony środowiska, w tym:
    • wydawanie decyzji o dopuszczalnym poziomie hałasu,
    • wydawanie pozwoleń na wytwarzanie odpadów, na wprowadzanie gazów lub pyłów do powietrza,
    • wydawanie pozwoleń zintegrowanych,
    • dokonywanie przewidzianych przepisami prawa analiz pozwoleń zintegrowanych,
    • wydawanie decyzji dotyczących ograniczenia lub cofnięcia pozwoleń na wytwarzanie odpadów, na wprowadzanie gazów lub pyłów do powietrza oraz pozwoleń zintegrowanych,
    • wydawanie decyzji nakładających obowiązek prowadzenia pomiarów wielkości emisji,
    • przyjmowanie zgłoszeń instalacji, z których emisja nie wymaga pozwolenia oraz decyzji wnoszących sprzeciw ww. zgłoszeniu,
    • wydawanie decyzji ustalających wymagania w zakresie ochrony środowiska dotyczących eksploatacji instalacji, z których emisja nie wymaga pozwolenia,
    • wydawanie decyzji nakładających na podmiot negatywnie oddziaływujący na środowisko obowiązek ograniczenia oddziaływania i przywrócenia środowiska do stanu właściwego,
    • wydawanie decyzji zobowiązujących do sporządzenia i przedłożenia przeglądu ekologicznego w razie negatywnego oddziaływania na środowisko,
    • przygotowanie uchwał w sprawach tworzenia obszarów ograniczonego użytkowania,
    • nadzór nad opracowywaniem powiatowego programu ochrony środowiska oraz raportu z jego wykonania,
    • opiniowanie gminnych programów ochrony środowiska,
    • opiniowanie programów ochrony powietrza,
    • monitoring programów ochrony powietrza i programów ochrony przed hałasem oraz przekazywanie sprawozdań marszałkowi województwa,
    • prowadzenie rozliczeń w sprawie opłat za korzystanie ze środowiska,
    • wydawanie decyzji dotyczących zezwoleń do emisji gazów cieplarnianych w przypadku instalacji objętych systemem handlu uprawnieniami,
    • dokonywanie okresowych analiz ww. zezwoleń,
    • współdziałanie z wojewódzkim inspektorem ochrony środowiska w usuwaniu bezpośrednich zagrożeń dla środowiska;
       
  6. zadania z zakresu udostępniania informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko:
    • wprowadzanie i aktualizowanie informacji i danych do bazy danych o ocenach oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko,
    • udostępnianie na wniosek informacji o środowisku,
    • opiniowanie decyzji środowiskowych dla instalacji wymagających pozwolenia zintegrowanego;
       
  7. zadania z zakresu ochrony gruntów rolnych i leśnych, w tym:
    • wydawanie decyzji dotyczących wyłączania gruntów z produkcji rolniczej,
    • wydawanie decyzji w sprawie rekultywacji i zagospodarowania terenu;
       
  8. zadania z zakresu planowania i zagospodarowania przestrzennego:
    • opiniowanie i uzgadnianie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego w zakresie zasobów geologicznych, terenów osuwiskowych, dróg powiatowych i zadań inwestycyjnych Powiatu,
    • opiniowanie decyzji o warunkach zabudowy pod względem ochrony gruntów rolnych i leśnych;
       
  9. zadania z zakresu rybactwa śródlądowego, w tym:
    • wydawanie kart wędkarskich i kart łowiectwa podwodnego,
    • rejestracja sprzętu pływającego służącego do amatorskiego połowu ryb,
    • powoływanie, odwoływanie i nadzór nad społecznymi strażami rybackimi;
       
  10. zadania z zakresu gospodarki leśnej:
    • nadzór nad gospodarką leśną w lasach niestanowiących własności Skarbu Państwa,
    • zarządzanie wykonania zabiegów zwalczających i ochronnych w lasach zagrożonych, niestanowiących własności Skarbu Państwa, w razie wystąpienia szkodników w stopniu zagrażającym trwałości lasów,
    • wydawanie decyzji dotyczących zmiany lasu na użytek rolny w lasach niestanowiących własności Skarbu Państwa,
    • dokonywanie oceny udatności upraw leśnych,
    • nadzór nad sporządzaniem planów urządzenia lasu dla lasów niestanowiących własności Skarbu Państwa i realizacja tych planów,
    • współpraca z Agencją Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w zakresie dystrybucji wypłat ekwiwalentów za wyłączenie działek z produkcji rolnej i jej zalesienie;
       
  11. zadania z zakresu ochrony przyrody:
    • prowadzenie rejestru zwierząt, których  przewożenie przez granicę państwa podlega ograniczeniom na podstawie przepisów prawa Unii Europejskiej,
    • wydawanie zezwoleń na usunięcie drzew rosnących na nieruchomości będącej własnością gminną,
    • udzielanie zgody właścicielskiej na usuwanie drzew z pasów drogowych dróg powiatowych;
       
  12. zadania z zakresu prawa łowieckiego:
    • wydzierżawianie obwodów łowieckich polnych oraz ustalanie czynszu dzierżawnego na dany rok łowiecki,
    • wydawanie zezwoleń na hodowanie lub utrzymywanie chartów rasowych lub ich mieszańców,
    • wydawanie decyzji w porozumieniu z Polskim Związkiem Łowieckim, o odłowie lub odstrzale redukcyjnym zwierzyny;
       
  13. zadania z zakresu transportu kolejowego:
    • wydawanie decyzji o usunięciu drzew lub krzewów utrudniających transport kolejowy,
    • wydawanie zgody na odstępstwo od przepisów wydanych na podstawie ustawy o transporcie kolejowym;
       
  14. zadania z zakresu dróg publicznych, w tym:
    • uzgadnianie zmian zagospodarowania terenu przyległego do pasa drogowego w zakresie możliwości włączenia do drogi ruchu drogowego spowodowanego tą zmianą,
    • orzekanie o przywróceniu pasa drogowego do stanu przed jego naruszeniem,
    • wydawanie zgody na przebudowę lub remont obiektów budowlanych lub urządzeń istniejących w pasie drogowym oraz uzgadnianie projektów budowlanych,
    • wydawanie zezwoleń na lokalizowanie w pasie drogowym obiektów budowlanych lub urządzeń niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego,
    • wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego na cele niezwiązane z budową, przebudową, remontem, utrzymaniem i ochroną dróg oraz ustalanie opłat za to zajęcie,
    • opiniowanie i uzgadnianie projektów związanych z zarządzaniem dróg wszystkich kategorii,
    • nadawanie drogom i pozbawianie dróg publicznych kategorii dróg powiatowych,
    • opiniowanie zmian kategorii dróg powiatowych i gminnych,
    • uzgadnianie warunków korzystania z przystanków komunikacji zbiorowej zlokalizowanych przy drogach powiatowych;
       
  15. zadania z zakresu dróg, ruchu i transportu drogowego, w tym:
    • uzgadnianie i opiniowanie projektów stałej i czasowej organizacji ruchu,
    • wydawanie zezwoleń i opiniowanie wykorzystania dróg w sposób szczególny,
    • prowadzenie postępowań obejmujących usuwanie i przechowywanie pojazdów usuniętych z drogi,
    • przeprowadzanie okresowych kontroli prawidłowości zastosowania, wykonania, funkcjonowania i utrzymania wszystkich znaków drogowych, urządzeń sygnalizacji świetlnych i dźwiękowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego umieszczonych na drogach powiatowych i gminnych,
    • opiniowanie i uzgadnianie inwestycji realizowanych na podstawie ustawy o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych,
    • nadzór nad wykonywaniem zadań bieżącego utrzymania dróg powiatowych,
    • przygotowywanie planów rozwoju sieci drogowej oraz planów inwestycyjnych i remontowych na drogach powiatowych,
    • prowadzenie ewidencji dróg, obiektów mostowych i przepustów w ciągach dróg powiatowych,
    • prowadzenie ewidencji pojazdów usuniętych z dróg i pozyskanych przez Powiat w wyniku orzeczeń sądów,
    • prowadzenie ewidencji obiektów inżynierii lądowej i wodnej,
    • współpraca z ubezpieczycielem dróg powiatowych w zakresie likwidacji szkód komunikacyjnych;
       
  16. zadania z zakresu planowania i zagospodarowania przestrzennego:
    • opiniowanie projektów studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy,
    • opiniowanie i uzgadnianie projektów planów zagospodarowania przestrzennego gminy lub ich zmiany,
    • uzgadnianie decyzji o warunkach zabudowy i decyzji lokalizacyjnych celu publicznego;
       
  17. zadania wynikające z ustawy prawo przedsiębiorców oraz ustawy o ograniczaniu barier administracyjnych dla obywateli i przedsiębiorców:
    • wprowadzanie i aktualizacja danych w systemie Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
  • opublikował: Jan Wiechno
    data publikacji: 2019-01-24 09:16
  • zmodyfikował: Jan Wiechno
    ostatnia modyfikacja: 2019-01-24 09:15

Metryka strony

Ilość odwiedzin obecnej strony: 1431
Ostatnia aktualizacja obecnej strony: 2019-01-24 09:15

Starostwo Powiatowe w Łodzi

ul. Sienkiewicza 3
90-113 Łódź

NIP 725-17-17-093
REGON 472058130

Rachunki bankowe

Mapa dojazdu

 

Kontakt

tel. +48 42 633 71 91
tel. +48 42 205 03 00
fax +48 42 632 93 11
                                     więcej »

e-mail: powiat@lodzkiwschodni.pl

ePUAP: /72gq27iww7/skrytka

bip.lodzkiwschodni.pl
www.lodzkiwschodni.pl

 

Godziny pracy

poniedziałek - piątek: 8.00 - 16.00

Godziny przyjęć interesantów:

 

Odnośniki

Metryka strony BIP

Licznik odwiedzin strony BIP: 3489654
Ostatnia aktualizacja strony BIP: 2019-08-16 11:15

Stopka strony