Powiatowy Rzecznik Konsumentów
Elżbieta Gal-Krogulska | tel. 42 632 75 06 e-mail: konsument@lodzkiwschodni.pl |
pokój 912 (IX piętro) | obsługa interesantów: pn, cz, pt 8.00-15.00 wt 10.00-16.00 |
Do zadań Powiatowego Rzecznika Konsumentów „PRK” w szczególności należy:
- zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów;
- składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów;
- występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów;
- współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi;
- wykonywanie innych zadań określonych w ustawie o ochronie konkurencji i konsumentów lub przepisach odrębnych.
Powiatowy Rzecznik Konsumentów obsługuje tylko mieszkańców Powiatu Łódzkiego Wschodniego, a więc mieszkańców z terenu gmin:
- Andrespol,
- Brójce,
- Koluszki,
- Nowosolna,
- Rzgów
- Tuszyn
Przyjęcia konsumentów przez Powiatowego Rzecznika Konsumentów w siedzibie Starostwa Powiatowego w Łodzi, przy ul. Sienkiewicza 3, IX piętro, pokój 912, odbywają się w następujących godzinach:
poniedziałek, czwartek, piątek: 8.00 - 15.00
wtorek: 10.00 - 16.00
Porady telefoniczne udzielane są pod numerem telefonu 42 632 75 06
Pytania online można kierować na adres e–mail: konsument@lodzkiwschodni.pl
Pomoc dla uchodźców z Ukrainy – infolinia konsumencka po ukraińsku nr telefonu: 22 266 76 76 lub 801 440 220, po odsłuchaniu pierwszego komunikatu wybierz 5, e-porady: uaporady@dlakonsumentow.pl
W celu uzyskania pomocy prawnej należy dostarczyć do Biura Powiatowego Rzecznika Konsumentów kserokopie wszystkich posiadanych dokumentów dotyczących zgłaszanego problemu, np. dowodu zakupu towaru (paragonu), warunków gwarancji (karty gwarancyjnej), treści zawartej umowy wraz z regulaminem świadczenia usług i regulaminem promocji (jeśli taki dokument jest związany ze zgłaszanym problemem), zgłoszenia reklamacyjnego, korespondencji prowadzonej z przedsiębiorcą itp.
Wszystkie sprawy kierowane do Biura Powiatowego Rzecznika Konsumentów, również te wysyłane drogą elektroniczną, powinny zawierać imię i nazwisko konsumenta, jego adres zamieszkania ( w tym kod pocztowy). W przeciwnym razie zostaną pozostawione bez rozpatrzenia. Podanie nr telefonu jest dobrowolne jednakże znacznie ułatwi kontaktu
- Formularz wniosku o udzielenie pomocy prawnej (PDF) 1228.39kB - otwórz plik w Google Docs - Viewer(dodano: 2023-01-17 13:12)