Pełna nazwa i opis usługi
Czasowe wycofanie pojazdu z ruchu
Organ właściwy do realizacji usługi
Starosta Łódzki Wschodni
Cel usługi
Czasowe wycofanie z ruchu pojazdów: samochodów ciężarowych i przyczep o DMC od 3,5 t, ciągników samochodowych, pojazdów specjalnych lub autobusów, samochodów osobowych.
Kogo dotyczy
Właściciele samochodów ciężarowych i przyczep o DMC od 3,5 t, ciągników samochodowych, pojazdów specjalnych lub autobusów, samochodów osobowych w związku z koniecznością wykonania naprawy pojazdu wynikającej z uszkodzenia zasadniczych elementów nośnych konstrukcji:
- w przypadkach, o których mowa w art. 81 ust. 11 pkt 1 lit. b oraz pkt 6 PoRD,
- w przypadku wystąpienia szkody istotnej.
Podstawy prawne
- Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów, wymagań dla tablic rejestracyjnych oraz wzorów innych dokumentów związanych z rejestracją pojazdów
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 23 grudnia 2004 r. w sprawie czasowego wycofania pojazdów z ruchu
Wymagane dokumenty
Do złożenia - Wniosek (formularz) wraz z załącznikami:
- dowód rejestracyjny,
- tablice (tablica) rejestracyjne,
- dowód uiszczenia opłaty komunikacyjnej,
- oświadczenie, że pojazd ten wymaga wykonania naprawy w związku z uszkodzeniem zasadniczych elementów nośnych konstrukcji w przypadkach, o których mowa w art. 81 ust. 11 pkt 1 lit. b oraz pkt 6 PoRD, lub w przypadku wystąpienia szkody istotnej – dotyczy samochodów osobowych.
Do wglądu:
- dowód osobisty.
W przypadku załatwiania sprawy przez pełnomocnika lub przez jednego z współwłaścicieli pojazdu wymagany jest dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa.
Czas realizacji
Niezwłocznie.
Opłaty
80,00 zł za decyzję o czasowym wycofaniu pojazdu z ruchu na okres 2 miesięcy,
- w przypadku wycofania pojazdu z ruchu na okres dłuższy niż 2 miesiące opłatę powiększa się za każdy kolejny miesiąc czasowego wycofania pojazdu z ruchu o:
- 4 zł - od 3 do 12 miesiąca,
- 2 zł - od 13 do 24 miesiąca,
- 0,25 zł - od 25 do 48 miesiąca.
Opłat dokonuje się w kasie starostwa, pokój 704, VII piętro lub
wpłacając odpowiednią sumę na konto Starostwa Powiatowego w Łodzi:
PEKAO S.A - III ODDZIAŁ W ŁODZI 75 1240 3060 1111 0010 0515 4844
Tryb odwoławczy
Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji do Samorządowego
Kolegium Odwoławczego w Łodzi, za pośrednictwem Starosty Łódzkiego Wschodniego.
Rezultat realizacji usługi
Wycofanie czasowe pojazdu z ruchu odbywa się w drodze decyzji administracyjnej.
Etapy realizacji usługi
- Przyjęcie wniosku.
- Weryfikacja dokumentacji.
- Zatrzymanie w depozycie dowodu rejestracyjnego oraz tablic rejestracyjnych.
- Dokonanie adnotacji w aktach pojazdu oraz przekazanie informacji do Centralnej Ewidencji Pojazdów.
- Wydanie decyzji o czasowym wycofaniu pojazdu z ruchu.