Biuletyn Informacji Publicznej
Powiat Łódzki Wschodni

Wyszukiwarka

Odnośniki

Banery

  • aplikacja do składania wniosków w procesie budowlanym
  • Internet dla każdego
  • obywatel
  • Dzienniki Urzędowe

Kalendarium

«luty 2024»
PnWtŚrCzwPtSobNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
26272829

Najbliższe wydarzenia

Brak wydarzeń w wybranym okresie

Przejdź do: www.lodzkiwschodni.pl

Treść strony

Czym zajmuje się Starostwo Powiatowe w Łodzi?
Informacja w tekście łatwym do czytania – ETR (EASY TO READ)

Logo tekstu łatwego do czytania i rozumienia: głowa nad otwartą książką i podniesiony w górę kciuk w geście OK

Co to jest samorząd powiatowy?

W samorządzie pracują urzędnicy. Urzędnicy zajmują się ważnymi sprawami mieszkańców powiatu.

Powiat to większe terytorium niż gmina. Gmina to Twoja najbliższa okolica.

Nasz Powiat nazywa się Powiat Łódzki Wschodni. Składa się z 6 gmin. Gminy te to: Andrespol, Brójce, Koluszki, Nowosolna, Rzgów, Tuszyn.

Samorządy mają swoje urzędy. Urząd obsługujący Powiat Łódzki Wschodni to Starostwo Powiatowe w Łodzi. Jego budynek znajduje się w Łodzi przy ulicy Henryka Sienkiewicza 3.

Szefem samorządu w powiecie jest starosta. W naszym Powiecie to Starosta Łódzki Wschodni. 
Starosta zarządza starostwem czyli urzędnikami .

Starostwo Powiatowe w Łodzi
W Starostwie Powiatowym w Łodzi  możesz załatwić wiele spraw. 

W Wydziale Komunikacji i Transportu możesz zarejestrować samochód oraz uzyskać prawo jazdy.

W Wydziale Architektury i Budownictwa możesz otrzymać pozwolenie na budowę lub powiększenie domu a także zgłosić budowę płotu czy altany ogrodowej. 

W Wydziale Rozwoju Gospodarczego, Rolnictwa i Ochrony Środowiska możesz otrzymać kartę wędkarską czy zarejestrować jacht .Urzędnicy w tym Wydziale dbają o drogi powiatowe oraz o ochronę środowiska naturalnego.

W Wydziale Geodezji i Kartografii otrzymasz wypis lub wyrys z ewidencji gruntów i budynków.

Do Wydziału Edukacji i Spraw Społecznych możesz złożyć wniosek o skierowanie do szkoły specjalnej oraz o skierowanie na zajęcia wyrównawcze i wspomagające dzieci i młodzież. Możesz tu  zarejestrować stowarzyszenie lub klub sportowy. Urzędnicy w tym Wydziale zajmują się także szkołami ponadpodstawowymi w naszym Powiecie.

Jeśli masz problem z zakupionym towarem (na przykład telewizorem) lub usługą (na przykład naprawą pralki)  zgłoś się do Powiatowego Rzecznika Praw Konsumenta

Jeśli zgubisz rower, telefon komórkowy, torbę czy inny przedmiot  możesz tych rzeczy szukać w Biurze Rzeczy Znalezionych. Znajdziesz przedmiot nie należący do Ciebie oddaj go do Biura Rzeczy Znalezionych. Dzięki temu, inna osoba będzie mogła odzyskać swoją rzecz.

Informacja
Jeśli chcesz się skontaktować z naszym urzędem: 
 
możesz napisać pismo i wysłać je na adres:
Starostwo Powiatowe w Łodzi, ul. H. Sienkiewicza 3, 90-113 Łódź
 
możesz wysłać e-mail na adres: powiat@lodzkiwschodni.pl 
 
możesz zadzwonić sam lub przy pomocy innej osoby na numer telefonu: 42  633 71 91
 
możesz przyjść do Kancelarii od poniedziałku do piątku, w godzinach 8:00 - 16:00. 
Kancelaria to biuro, w którym można zostawić pisma i otrzymać potrzebną informację 
o Starostwie. Znajduje się na parterze budynku, przy ulicy H. Sienkiewicza 3.

 

Metryka

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Ewa Redmann Naczelnik Wydziału Organizacyjnego
    data wytworzenia: 2021-03-23
  • opublikował: Maciej Kaczmarek
    data publikacji: 2021-03-24 12:00
  • zmodyfikował: Maciej Kaczmarek
    ostatnia modyfikacja: 2021-03-24 12:05

Metryka strony

Ilość odwiedzin obecnej strony: 14844
Ostatnia aktualizacja treści obecnej strony: 2021-03-24 12:05