Pełna nazwa i opis usługi
Wydawanie zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie zbierania odpadów dla przedsiębiorców prowadzących punkty zbierania pojazdów
Organ właściwy do realizacji usługi
Starostwo Powiatowe w Łodzi
Cel usługi
Uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie odpadów.
Kogo dotyczy
Wnioskodawcy
Podstawy prawne
- Ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach. (Dz. U. z 2022 r. poz. 699.).
- Ustawa z dnia 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 2056).
Wymagane dokumenty
- wniosek o wydanie zezwolenia opracowany zgodnie z wymogami ustawy
- załączniki wymienione w ww. ustawach
Czas realizacji
Do 30 dni od daty złożenia wniosku (w sprawach bardziej skomplikowanych do dwóch miesięcy) (w przypadku konieczności uzupełnienia wniosku termin rozpatrzenia wniosku biegnie od dnia wpływu uzupełnionego wniosku).
Opłaty
Opłata skarbowa – 616 zł
Tryb odwoławczy
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łodzi.
Rezultat realizacji usługi
Uzyskanie decyzji administracyjnej dot. zbierania odpadów.
Etapy realizacji usługi
- Przyjęcie wniosku.
- Weryfikacja dokumentacji
- Przeprowadzenie postępowania administracyjnego
- Wydanie decyzji.