Biuletyn Informacji Publicznej
Powiat Łódzki Wschodni

Wyszukiwarka

Odnośniki

Banery

  • aplikacja do składania wniosków w procesie budowlanym
  • Internet dla każdego
  • obywatel
  • Dzienniki Urzędowe

Kalendarium

«kwiecień 2024»
PnWtŚrCzwPtSobNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

Najbliższe wydarzenia

Brak wydarzeń w wybranym okresie

Przejdź do: www.lodzkiwschodni.pl

Treść strony

Pełna nazwa i opis usługi

Wydanie wtórnika tablic rejestracyjnych.

Organ właściwy do realizacji usługi  

Starosta Łódzki Wschodni

Cel usługi

Osoby, które zgubiły tablicę (tablice) rejestracyjne, lub też zostały one zniszczone albo skradzione.

Kogo dotyczy  

Osoby ubiegającej się o wydanie wtórnika tablic/y rejestracyjnych.

Podstawy prawne

  1. Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym
  2. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury  z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów, wymagań dla tablic rejestracyjnych oraz wzorów innych dokumentów związanych z rejestracją pojazdów
  3. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach

Wymagane dokumenty

 Do złożenia - Wniosek (formularz) wraz załącznikami:

  1. dowód rejestracyjny,
  2. oświadczenie właściciela o utracie tablic (tablicy) rejestracyjnej,
  3. dowód uiszczenia opłaty komunikacyjnej.

Do wglądu:

  1. dowód osobisty, a w przypadku osób prawnych – upoważnienie do załatwienia sprawy
    w imieniu firmy,
  2. dokument potwierdzający zawarcie umowy ubezpieczenia obowiązkowego OC lub dowód opłacenia składki za to ubezpieczenie.

Jeżeli pojazd jest przedmiotem współwłasności do załatwiania sprawy przez jednego ze współwłaścicieli pojazdu wymagany jest dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa lub oświadczenie, że działa za zgodą większości współwłaścicieli.


Na okres konieczny do wykonania wtórnika tablic(y) rejestracyjnych(nej), właściciel pojazdu może złożyć wniosek o wydanie dla pojazdu tymczasowych tablic rejestracyjnych i pozwolenia czasowego – zdając do depozytu dotychczasowy dowód rejestracyjny i tablicę rejestracyjną, która pozostała na pojeździe.

Wydanie wtórnika tablic(y) rejestracyjnych(ej) jest możliwe tylko w przypadku, kiedy pojazd był dotychczas zarejestrowany na tablicach nowego typu – tzw. „białych", przy czym w przypadku pojazdów samochodowych wyposażonych w dwie tablice, które nie posiadały jeszcze oznaczenia tablic unijnych, w postaci flagi Unii Europejskiej po lewej stronie tablicy, a jedynie oznaczenie z flagą Polski, nie ma możliwości złożenia wniosku o wydanie wtórnika tylko jednej z takich tablic (właściciel pojazdu jest w takim wypadku zobowiązany do złożenia wniosku o wydanie wtórników obu tablic). Gdy pojazd posiada tablice rejestracyjne z czcionką niezwężoną, w przypadku utraty jednej z nich, wymagane jest zamówienie dwóch tablic rejestracyjnych.

Czas realizacji

Do 30 dni.

Opłaty

  1. 52,50 zł (opłata komunikacyjna) - samochodowe 1 szt.
  2. 92,50 zł (opłata komunikacyjna) - samochodowe 2 szt.
  3. 52,50 zł (opłata komunikacyjna) - motocyklowe/ciągnikowe
  4. 42,50 zł (opłata komunikacyjna) - motorowerowe


Opłat dokonuje się w kasie starostwa, pokój 704, VII piętro lub
wpłacając odpowiednią sumę na konto Starostwa Powiatowego w Łodzi:
PEKAO S.A - III ODDZIAŁ W ŁODZI 75 1240 3060 1111 0010 0515 4844

Rezultat realizacji usługi  

Wyrobienie i zalegalizowanie tablic rejestracyjnych.

Etapy realizacji usługi

  1. Przyjęcie wniosku.
  2. Weryfikacja dokumentacji.
  3. Wydanie tablic tymczasowych (na wniosek).
  4. Zamówienie wtórnika tablic.
  5. Odbiór wtórnika tablic (po zdaniu tablic tymczasowych) i legalizacja. W przypadku wtórnika jednej tablicy samochodowej, konieczne jest przyniesienie drugiej tablicy w celu jej zalegalizowania.

« wstecz

Metryka strony

Ilość odwiedzin obecnej strony: 89822
Ostatnia aktualizacja treści obecnej strony: 2023-06-30 09:57