Pełna nazwa i opis usługi
Zgłoszenie zbycia pojazdu.
Organ właściwy do realizacji usługi
Starosta Łódzki Wschodni
Cel usługi
Zgłoszenie sprzedaży w celu spełnienia obowiązku wynikającego z art. 78 ust. 2 pkt. 1 ustawy Prawo o ruchu drogowym
Kogo dotyczy
Osoby, które sprzedały pojazd mają obowiązek zgłosić ten fakt w przeciągu 30 dni od daty sprzedaży (art. 78 ust. 2 pkt. 1 ustawy Prawo o ruchu drogowym).
Podstawy prawne
- Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 8 listopada 2024 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów, wymagań dla tablic rejestracyjnych oraz wzorów innych dokumentów związanych z rejestracją pojazdów
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach
Wymagane dokumenty
Do złożenia - Wniosek (formularz) wraz z załącznikami:
- kopia dokumentu, na podstawie którego nastąpiło zbycie.
Do wglądu:
- dowód osobisty.
Jeżeli pojazd jest przedmiotem współwłasności do załatwiania sprawy przez jednego ze współwłaścicieli pojazdu wymagany jest dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa lub oświadczenie, że działa za zgodą większości współwłaścicieli.
Czas realizacji
Niezwłocznie.
Opłaty
Bez opłat.
Rezultat realizacji usługi
Spełnienia obowiązku wynikającego z art. 78 ust. 2 pkt. 1 ustawy Prawo o ruchu drogowym.
Etapy realizacji usługi
- Przyjęcie wniosku.
- Weryfikacja dokumentacji.
- Odnotowanie informacji o zgłoszeniu zbycia w Centralnej Ewidencji Pojazdów.
- Potwierdzenie zgłoszenia zbycia pojazdu na kopii dokumentu przenoszącego własność pojazdu lub wydanie potwierdzenia zgłoszenia zbycia pojazdu.
- wniosek o rejestracje wyrejestrowanie I (RTF) 117.7kB -
otwórz plik w Google Docs - Viewer
(dodano: 2025-05-14 12:31) - wniosek o rejestracje wyrejestrowanie II (RTF) 120.01kB -
otwórz plik w Google Docs - Viewer
(dodano: 2025-05-14 12:31)