Pełna nazwa i opis usługi
Wydawanie zezwoleń na umieszczenie urządzeń, obiektów i reklam w pasie drogowym
Organ właściwy do realizacji usługi
Zarząd Powiatu
Cel usługi
Wydanie decyzji administracyjnej – zezwolenia na lokalizację obiektu w pasie drogowym
Kogo dotyczy
wnioskodawcy
Podstawy prawne
Ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1376 z późn. zm.).
Wymagane dokumenty
- wniosek
- 2 egz. projektu urządzenia, obiektu lub reklamy na mapie do celów lokalizacyjnych lub projektowych w skali 1:500 lub 1:1000 z podpisem osoby, która wykonała projekt
- pełnomocnictwo (w przypadku występowania w czyimś imieniu)
- dowód uiszczenia opłaty za pełnomocnictwo
Czas realizacji
Nie później niż 30 dni od daty wpływu wniosku. W sprawach szczególnie skomplikowanych do dwóch miesięcy.
Opłaty
Zwolnienie z opłat za zezwolenie, opłata za pełnomocnictwo w wysokości 17,00 zł
Tryb odwoławczy
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łodzi.
Rezultat realizacji usługi
Rozpatrzenie podania i uzyskanie decyzji
Etapy realizacji usługi
- Przyjęcie podania
- Weryfikacja dokumentacji
- Wydanie zezwolenia