Zapewnienie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami
Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej można składać do Starostwa Powiatowego w Łodzi, zwanego dalej urzędem, od 6 września 2021 roku.
Kto może złożyć wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej
Klient w zakresie dostępności urzędu może:
- poinformować o braku dostępności,
- złożyć wniosek o zapewnienie dostępności,
- złożyć skargę na brak zapewnienia dostępności.
W pierwszym przypadku ma do tego prawo każdy klient urzędu. Taka forma zgłoszenia ma wyłącznie charakter informacyjny.
Wniosek o zapewnienie dostępności może złożyć osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy. Po wykazaniu interesu faktycznego, a więc wskazaniu realnej potrzeby skorzystania z usług urzędu – ma prawo wystąpić do urzędu z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej.
Wniosek o zapewnienie dostępności powinien zawierać:
- dane kontaktowe wnioskodawcy;
- wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym;
- wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą;
- wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.
Termin realizacji
Bez zbędnej zwłoki – nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności.
Jeżeli zapewnienie dostępności, w zakresie określonym we wniosku o zapewnienie dostępności, nie jest możliwe w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności, to urząd niezwłocznie powiadamia wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności.
W przypadku braku możliwości zapewnienia dostępności w zakresie określonym we wniosku urząd musi zaproponować rozwiązanie alternatywne oraz dołączyć uzasadnienie.
Złożenie wniosku
Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej można:
- wypełnić i wysłać na adres: Starostwo Powiatowe w Łodzi, ul. H. Sienkiewicza 3, 90-113 Łódź;
- przynieść wniosek do Kancelarii urzędu w godzinach od 8.00 do 16.00,
- wysłać drogą elektroniczną na adres poczty elektronicznej Koordynatora ds. dostępności lub na adres poczty elektronicznej urzędu wskazany do kontaktu na stronie Biuletynu Informacji Publicznej https://bip.lodzkiwschodni.pl/ lub stronie internetowej www.lodzkiwschodni.pl
Tryb odwoławczy
Gdy urząd nie zapewnił wnioskodawcy dostępności:
- w sposób i w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku (podstawowe załatwienie sprawy) albo
- w sposób i w terminie 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku (w terminie wydłużonym) albo
- z powodów określonych w zawiadomieniu o braku możliwości zapewnienia dostępności, klient ma prawo do złożenia skargi na brak dostępności do Prezesa Zarządu PFRON.
Termin na wniesienie skargi to 30 dni – w pierwszym i w drugim przypadku liczony od upłynięcia terminów, natomiast w trzecim przypadku termin ten liczony jest od dnia otrzymania zawiadomienia.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Wniosek z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej.
Kto może złożyć wniosek z żądaniem zapewnienia dostępności
Każda osoba w zakresie dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych urzędu lub ich elementów może:
- poinformować o braku dostępności,
- złożyć wniosek o zapewnienie dostępności,
- złożyć skargę na brak zapewnienia dostępności.
Wniosek o zapewnienie dostępności powinien zawierać:
- dane kontaktowe wnioskodawcy;
- wskazanie strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej podmiotu publicznego, które mają być dostępne cyfrowo,
- wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą;
- wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.
Termin realizacji
Bez zbędnej zwłoki – nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności.
Jeżeli zapewnienie dostępności, w zakresie określonym we wniosku o zapewnienie dostępności, nie jest możliwe w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności, to podmiot publiczny niezwłocznie powiadamia wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności.
W przypadku braku możliwości zapewnienia dostępności w zakresie określonym we wniosku urząd musi zaproponować rozwiązanie alternatywne oraz dołączyć uzasadnienie.
Złożenie wniosku
Wniosek z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej można:
- wypełnić i wysłać na adres: Starostwo Powiatowe w Łodzi, ul. H. Sienkiewicza 3, 90-113 Łódź;
- przynieść wniosek do Kancelarii urzędu w godzinach od 8.00 do 16.00,
- wysłać drogą elektroniczną na adres poczty elektronicznej Koordynatora ds. dostępności lub na adres poczty elektronicznej urzędu wskazany do kontaktu na stronie Biuletynu Informacji Publicznej https://bip.lodzkiwschodni.pl/ lub stronie internetowej www.lodzkiwschodni.pl.
Tryb odwoławczy
Gdy urząd nie zapewnił wnioskodawcy dostępności:
- w sposób i w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku (podstawowe załatwienie sprawy) albo
- w sposób i w terminie 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku (w terminie wydłużonym) albo
- z powodów określonych w zawiadomieniu o braku możliwości zapewnienia dostępności albo w przypadku odmowy skorzystania z alternatywnego sposobu dostępu,
klient ma prawo do złożenia skargi na brak dostępności do urzędu.
Termin na wniesienie skargi to 30 dni – w pierwszym i w drugim przypadku liczony od upłynięcia terminów, natomiast w trzecim przypadku termin ten liczony jest od dnia otrzymania zawiadomienia.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 4 kwietnia 2019 roku dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starosta Łódzki Wschodni. Siedzibą Starosty jest Starostwo Powiatowe w Łodzi, 90-113 Łódź, ul. H. Sienkiewicza 3.
Pani/Pana dane osobowe są przetwarzane na podstawie przepisów art. 6 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Posiada Pani/Pan prawo dostępu, sprostowania, ograniczenia przetwarzania danych osobowych.
Pełna treść obowiązku informacyjnego dostępna na stronie https://bip.lodzkiwschodni.pl/231,ochrona-danych-osobowych
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Ewa Redmann - Koordynator ds. dostępnościdata wytworzenia: 2021-10-04
- opublikował: Maciej Kaczmarekdata publikacji: 2021-10-04 11:00
- zmodyfikował: Maciej Kaczmarekostatnia modyfikacja: 2021-10-04 11:03
- Informacja o braku dostępności w Starostwie Powiatowym w Łodzi (.docx) (DOCX) - otwórz plik w Google Docs - Viewer(dodano: 2021-10-04 10:57)
- Informacja o braku dostępności w Starostwie Powiatowym w Łodzi (.pdf) (PDF) - otwórz plik w Google Docs - Viewer(dodano: 2021-10-04 10:58)
- Wniosek o zapewnienie dostępności w Starostwie Powiatowym w Łodzi (.docx) (DOCX) - otwórz plik w Google Docs - Viewer(dodano: 2021-10-04 10:58)
- Wniosek o zapewnienie dostępności w Starostwie Powiatowym w Łodzi (.pdf) (PDF) - otwórz plik w Google Docs - Viewer(dodano: 2021-10-04 10:59)