Biuletyn Informacji Publicznej
Powiat Łódzki Wschodni

Wyszukiwarka

Odnośniki

Banery

  • aplikacja do składania wniosków w procesie budowlanym
  • obywatel
  • Dzienniki Urzędowe

Kalendarium

«czerwiec 2022»
PnWtŚrCzwPtSobNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930

Najbliższe wydarzenia

Brak wydarzeń w wybranym okresie

Przejdź do: www.lodzkiwschodni.pl

Treść strony

Do zadań Wydziału Inwestycji, Rozwoju i Dróg „IRiD” w szczególności należy:

  1. zadania z zakresu koncepcji wsparcia i rozwoju gospodarczego Powiatu:
    1. pozyskiwanie zewnętrznych środków finansowych z instytucji, Funduszy lub Programów na realizację zadań inwestycyjnych realizowanych przez Wydział,
    2. koordynacja współpracy pomiędzy jednostkami samorządu terytorialnego w zakresie planowania i realizacji zadań inwestycyjnych,
    3. przygotowanie wniosków na realizację zadań inwestycyjnych do budżetu Powiatu,
    4. nadzór nad procedurami udzielania zamówień publicznych zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych przy realizacji zadań,
    5. ustalanie zakresu projektów budowlanych i wykonawczych inwestycji zaplanowanych do realizacji przez Powiat,
    6. przygotowywanie wniosków o wydanie decyzji i przyjęcie zgłoszeń wynikających z ustawy Prawo budowlane,
    7. przygotowywanie umów o wykonanie prac projektowych, robót budowlanych i nadzorów,
    8. nadzór nad realizacją, odbiorami prac, odbiorami pogwarancyjnymi i rozliczaniem zadań inwestycyjnych:
      • zapewnienie nadzoru inwestorskiego nad realizowanymi inwestycjami,
      • przygotowanie protokołów odbiorów częściowych i końcowych robót,
      • informowanie Zarządu o przebiegu realizacji zadań inwestycyjnych,
      • rozliczanie inwestycji,
      • potwierdzanie faktur za wykonane roboty zgodnie z zawartymi umowami,
      • zestawienia kosztów inwestycji z podziałem na źródła finansowania,
      • sporządzanie sprawozdań z realizacji zadań inwestycyjnych;

  2. zadania z zakresu dróg publicznych, w tym:
    1. uzgadnianie zmian zagospodarowania terenu przyległego do pasa drogowego w zakresie możliwości włączenia do drogi ruchu drogowego spowodowanego tą zmianą,
    2. orzekanie o przywróceniu pasa drogowego do stanu przed jego naruszeniem,
    3. wydawanie zgody na przebudowę lub remont obiektów budowlanych lub urządzeń istniejących w pasie drogowym oraz uzgadnianie projektów budowlanych,
    4. wydawanie zezwoleń na lokalizowanie w pasie drogowym obiektów budowlanych lub urządzeń niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego oraz ustalanie opłat w tym zakresie,
    5. wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego na cele niezwiązane z budową, przebudową, remontem, utrzymaniem i ochroną dróg oraz ustalanie opłat za to zajęcie,
    6. opiniowanie i uzgadnianie projektów związanych z zarządzaniem dróg wszystkich kategorii,
    7. nadawanie drogom i pozbawianie dróg publicznych kategorii dróg powiatowych,
    8. opiniowanie zmian kategorii dróg powiatowych i gminnych,
    9. uzgadnianie warunków korzystania z przystanków komunikacji zbiorowej zlokalizowanych przy drogach powiatowych,
    10. nadzór nad wykonywaniem zadań bieżącego utrzymania dróg powiatowych,
    11. zarządzanie drogami powiatowymi oraz kontrola realizacji zadań powierzonych w tym zakresie Gminom, na podstawie zawartych porozumień,
    12. przygotowywanie planów rozwoju sieci drogowej oraz planów inwestycyjnych i remontowych na drogach powiatowych,
    13. prowadzenie ewidencji dróg, obiektów mostowych i przepustów w ciągach dróg powiatowych,
    14. prowadzenie ewidencji obiektów inżynierii lądowej i wodnej;

  3. zadania z zakresu ruchu drogowego, w tym:
    1. uzgadnianie i opiniowanie projektów stałej i czasowej organizacji ruchu,
    2. przeprowadzanie okresowych kontroli prawidłowości zastosowania, wykonania, funkcjonowania i utrzymania wszystkich znaków drogowych, urządzeń sygnalizacji świetlnych i dźwiękowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego umieszczonych na drogach powiatowych i gminnych,
    3. wydawanie zezwoleń i opiniowanie wykorzystania dróg w sposób szczególny,
    4. uzgadnianie trasy przejazdu pojazdów nienormatywnych po drogach powiatowych,
    5. uzgadnianie warunków przejazdu pojazdów nienormatywnych po mostach lub wiaduktach zlokalizowanych w ciągach dróg powiatowych,
    6. prowadzenie postępowań obejmujących usuwanie i przechowywanie pojazdów usuniętych z drogi,
    7. prowadzenie ewidencji pojazdów usuniętych z dróg i pozyskanych przez Powiat w wyniku orzeczeń sądów,
    8. współpraca z ubezpieczycielem dróg powiatowych w zakresie likwidacji szkód komunikacyjnych;

  4. opiniowanie i uzgadnianie inwestycji realizowanych na podstawie ustawy o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych;

  5. zadania z zakresu planowania i zagospodarowania przestrzennego:
    1. opiniowanie i uzgadnianie projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego i ich zmiany w zakresie dróg powiatowych i zadań inwestycyjnych Powiatu,
    2. opiniowanie projektów studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin;

  6. zadania z zakresu ochrony przyrody:
    1. udzielanie zgody właścicielskiej na usuwanie drzew z pasów drogowych dróg powiatowych;

  7. prowadzenie spraw z zakresu zamówień publicznych:
    1. sporządzanie i aktualizowanie zbiorczego planu zamówień publicznych na podstawie informacji przekazywanych przez poszczególne komórki organizacyjne Starostwa,
    2. przygotowywanie i przeprowadzanie postępowań o udzielenie zamówień publicznych w zakresie objętym właściwością merytoryczną wydziału przy realizacji wydatków o wartości netto nieprzckraczającej 130 000,00 zł, do których nie stosuje się przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych,
    3. przygotowanie i przeprowadzanie dla właściwych komórek organizacyjnych postępowań o zamówienia publiczne prowadzonych w trybach ustawy Prawo zamówień publicznych, przy czym osobą odpowiedzialną za realizację przedmiotu zamówienia jest kierownik merytorycznej komórki organizacyjnej,
    4. umieszczanie na stronie Biuletynu Informacji Publicznej niezbędnych dokumentów i informacji wymaganych przez Prawo zamówień publicznych,
    5. prowadzenie rejestru zamówień publicznych,
    6. przygotowanie i przesłanie do Urzędu Zamówień Publicznych rocznych sprawozdań o udzielonych zamówieniach publicznych,
    7. współpraca z Urzędem Zamówień Publicznych oraz Urzędem Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich,
    8. prowadzenie zbioru przepisów prawnych w zakresie zamówień publicznych i bieżące informowanie naczelników komórek organizacyjnych o występujących zmianach tych przepisów bądź ich interpretacji.

Metryka strony

Ilość odwiedzin obecnej strony: 24
Ostatnia aktualizacja treści obecnej strony: 2022-06-17 13:38