Do zadań Wydziału Organizacyjnego „Or” należy:
- obsługa administracyjno-techniczna Starostwa, w tym:
- administrowanie pomieszczeniami Starostwa i ich obsługa techniczno-gospodarcza,
- prowadzenie spraw dotyczących zaopatrzenia Starostwa w sprzęt i wyposażenie niezbędne do jego funkcjonowania, w tym w szczególności: meble, materiały
i pomoce biurowe, sprzęt informatyczny, pieczęcie urzędowe i pieczątki, środki utrzymania czystości, - prowadzenie dokumentacji dotyczącej ewidencji wyposażenia, środków trwałych
oraz wartości niematerialnych i prawnych, - gospodarowanie taborem samochodowym Starostwa,
- zabezpieczenie prac w zakresie robót konserwacyjnych i drobnych robót remontowych,
- zabezpieczenie spraw związanych z naprawami i konserwacją sprzętu technicznego;
- obsługa kancelaryjna Starostwa, w tym:
- przyjmowanie, rejestrowanie, rozdział oraz wysyłanie korespondencji i przesyłek,
- prowadzenie dziennika korespondencyjnego oraz zapewnienie właściwego obiegu dokumentów w Starostwie,
- obsługa elektronicznej skrzynki podawczej ePUAP,
- prowadzenie rejestru faktur zewnętrznych,
- udzielanie informacji interesantom, a w razie potrzeby kierowanie ich
do właściwych komórek organizacyjnych, - prowadzenie tablicy ogłoszeń urzędowych w Starostwie;
- obsługa sekretariatu Starostwa, w tym:
- prowadzenie i obsługa sekretariatu Starostwa,
- prowadzenie rejestrów i zbiorów aktów prawnych Starosty,
- prowadzenie centralnego rejestru umów i porozumień,
- prowadzenie rejestru upoważnień i pełnomocnictw,
- prowadzenie książki kontroli zewnętrznych,
- prowadzenie spraw związanych z członkostwem Powiatu w stowarzyszeniach, związkach, itp.;
- obsługa informatyczna Starostwa, w tym:
- prowadzenie spraw związanych z informatyzacją Starostwa,
- administrowanie sieciami komputerowymi, serwerami, sieciowymi systemami operacyjnymi, sprzętem sieciowym oraz bazami danych,
- zapewnienie ochrony i bezpieczeństwa danych, w tym danych osobowych
w systemach teleinformatycznych, - zapewnienie ciągłości sprawnego funkcjonowania systemów informatycznych,
- kontrola legalności zainstalowanego oprogramowania na poszczególnych stanowiskach komputerowych Starostwa,
- administrowanie stroną Biuletynu Informacji Publicznej i jej aktualizacja w oparciu
o dane przekazywane z merytorycznych komórek organizacyjnych oraz przez Pełnomocnika ds. BIP;
- obsługa kadrowa, w tym:
- prowadzenie spraw osobowych pracowników Starostwa oraz kierowników jednostek organizacyjnych Powiatu,
- prowadzenie spraw związanych z naborem na wolne stanowiska urzędnicze,
- prowadzenie spraw związanych z odbywaniem służby przygotowawczej przez pracowników Starostwa oraz kierowników jednostek organizacyjnych Powiatu,
- prowadzenie spraw dotyczących ocen okresowych pracowników, staży i praktyk,
- prowadzenie spraw związanych z podnoszeniem kwalifikacji zawodowych przez pracowników Starostwa,
- obsługa administracyjno-techniczna Funduszu Świadczeń Socjalnych Starostwa,
- prowadzenie rejestru poleceń wyjazdów służbowych,
- prowadzenie spraw dotyczących profilaktycznej opieki zdrowotnej nad pracownikami;
- obsługa Pracowniczych Planów Kapitałowych
- obsługa Biura Rzeczy Znalezionych:
- przyjmowanie i przechowywanie rzeczy znalezionych oraz ich ewidencjonowanie,
- udzielanie informacji o posiadanych rzeczach znalezionych,
- poszukiwanie osób uprawnionych do odbioru rzeczy,
- wydawanie rzeczy znalezionych,
- prowadzenie postępowania związanego z likwidacją nieodebranych rzeczy znalezionych po upływie ustawowego terminu ich przechowywania;
- prowadzenie spraw z zakresu skarg, wniosków i petycji, w tym:
- prowadzenie rejestru skarg, wniosków i rejestru petycji,
- prowadzenie rejestru przyjęć mieszkańców w ramach skarg i wniosków przez Starostę i Wicestarostę,
- monitorowanie terminowego rozpatrywania skarg, wniosków i petycji przez właściwe komórki organizacyjne i jednostki organizacyjne Powiatu,
- przygotowywanie sprawozdawczości dotyczącej skarg, wniosków oraz petycji;
- prowadzenie spraw z zakresu udostępniania informacji publicznej, w tym:
- prowadzenie rejestru wniosków o udostępnienie informacji publicznej,
- monitorowanie terminowego rozpatrywania przez właściwe komórki organizacyjne wniosków o udostępnienie informacji publicznej;
- prowadzenie archiwum zakładowego Starostwa, w tym:
- prowadzenie archiwum zakładowego,
- wdrażanie i nadzorowanie przestrzegania instrukcji kancelaryjnej, jednolitego rzeczowego wykazu akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych,
- współpraca z Archiwum Państwowym;
- prowadzenie spraw z zakresu nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego oraz edukacji prawnej;
- koordynowanie postępowań w zakresie wystąpień podmiotów wykonujących działalność lobbingową w procesie stanowienia prawa, prowadzenie ewidencji wystąpień oraz dokumentacji kontaktów podejmowanych przez podmioty wykonujące zawodową działalność lobbingową.