Biuletyn Informacji Publicznej
Powiat Łódzki Wschodni

Wyszukiwarka

Odnośniki

Banery

  • aplikacja do składania wniosków w procesie budowlanym
  • Internet dla każdego
  • obywatel
  • Dzienniki Urzędowe

Kalendarium

«marzec 2024»
PnWtŚrCzwPtSobNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Najbliższe wydarzenia

Brak wydarzeń w wybranym okresie

Przejdź do: www.lodzkiwschodni.pl

Treść strony

Do zadań Wydziału Organizacyjnego „Or” należy:

  1. obsługa administracyjno-techniczna Starostwa, w tym:
    • administrowanie pomieszczeniami Starostwa i ich obsługa techniczno-gospodarcza,
    • prowadzenie spraw dotyczących zaopatrzenia Starostwa w sprzęt i wyposażenie niezbędne do jego funkcjonowania, w tym w szczególności: meble, materiały
      i pomoce biurowe, sprzęt informatyczny, pieczęcie urzędowe i pieczątki, środki utrzymania czystości,
    • prowadzenie dokumentacji dotyczącej ewidencji wyposażenia, środków trwałych
      oraz wartości niematerialnych i prawnych,
    • gospodarowanie taborem samochodowym Starostwa,
    • zabezpieczenie prac w zakresie robót konserwacyjnych i drobnych robót remontowych,
    • zabezpieczenie spraw związanych z naprawami i konserwacją sprzętu technicznego;
       
  2. obsługa kancelaryjna Starostwa, w tym:
    • przyjmowanie, rejestrowanie, rozdział oraz wysyłanie korespondencji i przesyłek,
    • prowadzenie dziennika korespondencyjnego oraz zapewnienie właściwego obiegu dokumentów w Starostwie,
    • obsługa elektronicznej skrzynki podawczej ePUAP,
    • prowadzenie rejestru faktur zewnętrznych,
    • udzielanie informacji interesantom, a w razie potrzeby kierowanie ich
      do właściwych komórek organizacyjnych,
    • prowadzenie tablicy ogłoszeń urzędowych w Starostwie;
       
  3. obsługa sekretariatu Starostwa, w tym:
    • prowadzenie i obsługa sekretariatu Starostwa,
    • prowadzenie rejestrów i zbiorów aktów prawnych Starosty,
    • prowadzenie centralnego rejestru umów i porozumień,
    • prowadzenie rejestru upoważnień i pełnomocnictw,
    • prowadzenie książki kontroli zewnętrznych,
    • prowadzenie prenumeraty i rozdzielanie prasy właściwym adresatom,
    • prowadzenie spraw związanych z członkostwem Powiatu w stowarzyszeniach, związkach, itp.;
       
  4. obsługa informatyczna Starostwa, w tym:
    • prowadzenie spraw związanych z informatyzacją Starostwa,
    • administrowanie sieciami komputerowymi, serwerami, sieciowymi systemami operacyjnymi, sprzętem sieciowym oraz bazami danych,
    • zapewnienie ochrony i bezpieczeństwa danych, w tym danych osobowych
      w systemach teleinformatycznych,
    • zapewnienie ciągłości sprawnego funkcjonowania systemów informatycznych,
    • kontrola legalności zainstalowanego oprogramowania na poszczególnych stanowiskach komputerowych Starostwa,
    • administrowanie stroną Biuletynu Informacji Publicznej i jej aktualizacja w oparciu
      o dane przekazywane z merytorycznych komórek organizacyjnych oraz przez Pełnomocnika ds. BIP;
       
  5. obsługa kadrowa, w tym:
    • prowadzenie spraw osobowych pracowników Starostwa oraz kierowników jednostek organizacyjnych Powiatu,
    • prowadzenie spraw związanych z  naborem na wolne stanowiska urzędnicze,
    • prowadzenie spraw dotyczących ocen okresowych pracowników, staży i praktyk,
    • prowadzenie spraw związanych z podnoszeniem kwalifikacji zawodowych przez pracowników Starostwa,
    • obsługa administracyjno-techniczna Funduszu Świadczeń Socjalnych Starostwa,
    • prowadzenie rejestru poleceń wyjazdów służbowych,
    • prowadzenie spraw dotyczących profilaktycznej opieki zdrowotnej nad pracownikami;
    • obsługa Pracowniczych Planów Kapitałowych
       
  6. obsługa Biura Rzeczy Znalezionych:
    • przyjmowanie i przechowywanie rzeczy znalezionych oraz ich ewidencjonowanie,
    • udzielanie informacji o posiadanych rzeczach znalezionych,
    • poszukiwanie osób uprawnionych do odbioru rzeczy,
    • wydawanie rzeczy znalezionych,
    • prowadzenie postępowania związanego z likwidacją nieodebranych rzeczy znalezionych po upływie ustawowego terminu ich przechowywania;
       
  7. prowadzenie spraw z zakresu skarg, wniosków i petycji, w tym:
    • prowadzenie rejestru skarg, wniosków i rejestru petycji,
    • prowadzenie rejestru przyjęć mieszkańców w ramach skarg i wniosków przez Starostę i Wicestarostę,
    • monitorowanie terminowego rozpatrywania skarg, wniosków i petycji przez właściwe komórki organizacyjne i jednostki organizacyjne Powiatu,
    • przygotowywanie sprawozdawczości dotyczącej skarg, wniosków oraz petycji;
       
  8. prowadzenie spraw z zakresu udostępniania informacji publicznej, w tym:
    • prowadzenie rejestru wniosków o udostępnienie informacji publicznej,
    • monitorowanie terminowego rozpatrywania przez właściwe komórki organizacyjne wniosków o udostępnienie informacji publicznej;
       
  9. prowadzenie archiwum zakładowego Starostwa, w tym:
    • prowadzenie archiwum zakładowego,
    • wdrażanie i nadzorowanie przestrzegania instrukcji kancelaryjnej, jednolitego rzeczowego wykazu akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych,
    • współpraca z Archiwum Państwowym;
       
  10. prowadzenie spraw z zakresu nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego oraz edukacji prawnej;
     
  11. koordynowanie postępowań w zakresie wystąpień podmiotów wykonujących działalność lobbingową w procesie stanowienia prawa, prowadzenie ewidencji wystąpień oraz dokumentacji kontaktów podejmowanych przez podmioty wykonujące zawodową działalność lobbingową.

Metryka strony

Ilość odwiedzin obecnej strony: 23464
Ostatnia aktualizacja treści obecnej strony: 2022-06-01 08:18