Pełna nazwa i opis usługi:
Licencja na wykonywanie transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy
Sprawę załatwia:
Starostwo Powiatowe w Łodzi
Wydział Komunikacji i Transportu
H. Sienkiewicza 3, 90-113 Łódź
Cel usługi:
Wydanie licencji na wykonywanie transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy
Podstawy prawne:
- Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym;
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego;
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej;
- Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 6 sierpnia 2013 r. w sprawie wysokości opłat za czynności administracyjne związane z wykonywaniem przewozu drogowego oraz za egzaminowanie i wydanie certyfikatu kompetencji zawodowych;
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 5 grudnia 2019 r. w sprawie wzorów zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego i wzorów licencji na wykonywanie transportu drogowego oraz wypisów z tych dokumentów;
Wymagane dokumenty:
Wniosek o udzielenie licencji na wykonywanie transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy.
Wniosek o zmianę licencji na wykonywanie transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy.
Załączniki:
- oświadczenie osoby zarządzającej transportem,
- kserokopia certyfikatu kompetencji zawodowych osoby zarządzającej transportem,
- dokumenty potwierdzające, że przedsiębiorca posiada sytuację finansową zapewniającą podjęcie i prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie transportu drogowego określoną dostępnymi środkami finansowymi lub majątkiem w wysokości 50 000 EURO,
Sytuację finansową, potwierdza się:
- rocznym sprawozdaniem finansowym (poświadczonym przez biegłego rewidenta lub odpowiednio upoważnioną osobę)
- dokumentami potwierdzającymi dysponowanie środkami pieniężnymi w gotówce lub na rachunkach bankowych lub dostępnymi aktywami
- dokumentami potwierdzającymi posiadanie akcji lub udziałów lub innych zbywalnych papierów wartościowych,
- dokumentami potwierdzającymi udzielenie gwarancji lub poręczeń bankowych, dokumentami potwierdzającymi własność nieruchomości o określonej wartości rynkowej.
Przy ocenie sytuacji finansowej stosuje się kurs średni ogłoszony przez NBP, obowiązujący w ostatnim dniu roku poprzedzającego rok, w którym ocena ta jest dokonywana.
- oświadczenie członków organu zarządzającego osoby prawnej, osoby zarządzającej spółką jawną lub komandytową, a w przypadku innego przedsiębiorcy - osoby prowadzącej działalność gospodarczą, że spełnia wymóg dobrej reputacji,
- dowód uiszczenia opłaty za wydanie licencji,
- dokument potwierdzający udzielenie pełnomocnictwa, jeżeli wniosek składa pełnomocnik wraz z potwierdzeniem wniesienia opłaty skarbowej za udzielenie pełnomocnictwa.
Uwaga: W przypadku przedłożenia kopii dokumentów, wnioskodawca przedstawia organowi oryginały tych dokumentów do wglądu.
Czas realizacji:
Nie później niż w ciągu miesiąca, a w przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.
Opłaty:
Za udzielenie licencji na wykonywanie transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy pobiera się następujące opłaty:
- 800 zł - licencja ważna przez okres: od 2 do 15 lat
- 900 zł - licencja ważna przez okres: powyżej 15 do 30 lat
- 1000 zł - licencja ważna przez okres: powyżej 30 do 50 lat
Za zmianę licencji pobiera się opłatę w wysokości 10% opłaty za wydanie licencji;
Opłatę można uiścić w kasie urzędu (pok. 704, VII piętro), gotówką lub kartą płatniczą, albo na rachunek bankowy urzędu : Bank Pekao SA III Oddział w Łodzi: 75 1240 3060 1111 0010 0515 4844
17 zł - opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa, wnoszona na rachunek bankowy: Urząd Miasta Łodzi Departament Finansów Publicznych Wydział Finansowy ul. Sienkiewicza 5, 90-113 Łódź: 50 1240 1037 1111 0011 0925 0073.
Tryb odwoławczy:
Odwołanie od decyzji, wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łodzi za pośrednictwem Starosty Łódzkiego Wschodniego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
Informacje dodatkowe:
Wszelkie zmiany danych przewoźnik drogowy zobowiązany jest zgłosić organowi udzielającemu licencji w ciągu 28 dni od dnia ich powstania. W przypadku, gdy zmiany obejmują dane zawarte w licencji przedsiębiorca jest obowiązany wystąpić z wnioskiem o zmianę treści licencji.
Właściwość miejscowa: w sprawach udzielenia licencji na wykonywanie transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy organem właściwym jest starosta właściwy dla siedziby przedsiębiorcy określonej w rejestrze przedsiębiorców w Krajowym Rejestrze Sądowym (KRS), a w przypadku przedsiębiorców będących osobami fizycznymi – adresu stałego miejsca wykonywania działalności gospodarczej określonego w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG).
- Oświadczenie o niekaralności (PDF) 696.34kB - otwórz plik w Google Docs - Viewer(dodano: 2023-10-09 13:49)
- Oświadczenie zarządzającego transportem (PDF) 194.81kB - otwórz plik w Google Docs - Viewer(dodano: 2022-03-31 15:09)
- Wniosek o przeniesienie uprawnień z licencji (PDF) 726.37kB - otwórz plik w Google Docs - Viewer(dodano: 2023-10-09 13:51)
- Wyrażenie zgody na przetwarzanie danych dodatkowych (PDF) 187.67kB - otwórz plik w Google Docs - Viewer(dodano: 2022-03-31 15:09)
- Zawiadomienie o zmianie danych (PDF) 200.58kB - otwórz plik w Google Docs - Viewer(dodano: 2022-03-31 15:09)
- Zrzeczenie się praw wynikających z licencji na transport osób i pośrednictwo przy przewozie rzeczy (PDF) 104.89kB - otwórz plik w Google Docs - Viewer(dodano: 2022-03-31 15:09)
- Zmiana licencji na transport drogowy (PDF) 177.47kB - otwórz plik w Google Docs - Viewer(dodano: 2022-03-31 15:10)